Sandifort ID brengt Droomdag een nieuwe website

Misschien was het je al opgevallen, onze nieuwe huisstijl op de website. En hoe leuk is het dat we dit precies konden laten doen in het jaar waarin Stichting Droomdag 10 jaar bestaat? Het grafisch ontwerpbureau Sandifort id hielp ons hierbij en heeft een stijl gecreëerd waar we ontzettend blij mee zijn. De creatievelingen achter deze metamorfose zijn Daniel Sandifort en zijn team. In dit interview lees je wat zijn bedrijf nou precies uniek maakt en waarom hij zich zo heeft uitgesloofd voor onze stichting.

Nuchtere creatieve doeners. Met die woorden omschrijft Sandifort zijn eigen bedrijf. De grafisch ontwerper zegt dat er iedere dag met een heldere visie aan identiteit en imago wordt gebouwd, wie de klant ook is. ”Wij zijn er om je écht goed te helpen. Om jouw producten of diensten een gezicht te geven. Digitaal, online, print, ruimtelijk of multimediaal. Wedden dat je er blij van wordt?”

Het team van Sandifort ID

Katwijker ontwerpers nemen geen enkel detail voor lief

De Katwijkers bouwen sinds 2000 aan identiteiten, huisstijlen en on- en offline communicatie. En daarbij wordt geen enkel detail voor lief genomen, verzekert Sandifort. ”Goed is nooit goed genoeg. We stappen in projecten met een frisse blik en zijn vooral open minded. Het is ons streven om te verrassen.”

Iets dat Sandifort id in het geval van Stichting Droomdag behoorlijk goed is gelukt door een kleurrijke maar rustig ogende huisstijl voor de website te leveren. De passie van de maker is duidelijk terug te zien in bijvoorbeeld de vormgeving van het nieuwe logo. De wolken uit het oude logo zijn samengesmolten in een hartje en de kleuren belichamen de zon die erachter schijnt als de droomdag eenmaal is aangebroken.


Geïnspireerd door bevlogen vrijwilligers

Dat hartje symboliseert tegelijkertijd het gevoel dat de grafische vormgever bij de Stichting heeft. ”Wij werken ook samen met Stichting Opkikker”, vertelt hij. ”Dat doen we door zieke kinderen op hun dag mee te nemen in onze sportwagen. Tijdens één van die dagen kwamen we in contact met Stichting Droomdag en leerden we directeur Anneke de Boer kennen. Haar enthousiasme inspireerde mij, net zoals de wijze waarop al die vrijwilligers daar aan het werk waren om een gezin een prachtige dag te bezorgen.”

Sinds die dag neemt Sandifort id ook gasten voor Droomdag mee in hun geliefde sportwagen. De eigenaar zegt het bijzonder te vinden om te zien wat een simpele rit in een cabriolet teweeg brengt. ”Dat is mooi om te doen. Net zoals de grafische opdracht die we voor Droomdag hebben vervuld. We vonden dat er iets aan de uitstraling van de site moest veranderen. Het moest duidelijker en dat is gelukt. We zijn erg trots op het logo en de volledige huisstijl. Het is een kleurige corporate identity die duidelijk communiceert wat het doet. Het is mooi om op die manier een steentje bij te dragen aan het werk van dit goede doel.”

Droomdagen zijn bedoeld voor gezinnen met een ouder die een oncologische en/of levensbedreigende ziekte heeft en het jongste kind onder de 16 jaar is. Op deze bijzondere dag krijgt een gezin de kans om alle zorgen even te vergeten en van elkaar te genieten. Met als doel om tijdens deze droomdag herinneringen van onschatbare waarde te creëren. Waar de dag van morgen onzeker is, is het cadeau van een onbezorgde dag genieten met het volledige gezin, een mooie blijvende herinnering.


Sandifort: “Iets wat je geeft, ben je niet per definitie kwijt”


Wanneer Sandifort wordt gevraagd naar zijn mooiste moment met Stichting Droomdag, komt de liefde voor zijn vak nog eens duidelijk bovendrijven: ”Dat was natuurlijk het moment waarop we een goed concept hadden liggen voor het logo. De geboorte van een mooi passend logo is iedere keer weer een belevenis. Zeker als de opdrachtgever daar dan ook heel blij mee is.”

”Dit soort dingen vallen allemaal onder maatschappelijk verantwoord ondernemen. Ik raad andere organisaties aan om dit ook te doen. Iets wat je geeft, ben je namelijk niet per definitie kwijt. En al helemaal niet als het vanuit je hart komt.”

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *