Lancering Droomdagschaap

Het is een mèèèeegha bijzondere dag vandaag! Vandaag is namelijk de dag van de lancering van ons eigen Droomdagschaapje, waar we met jullie hulp een naam voor zoeken.

Oproep

Kijk nu wie er bij Droomdag geboren is: ons eigen, unieke Droomdagschaapje! Ieder kind dat een droomdag krijgt, ontvangt ons schaapje. Een tastbaar cadeau dat de kinderen helpt bij het verankeren van de mooie herinneringen aan hun droomdag. Maar wat is een schaapje zonder naam? Help jij ons een mooie naam te bedenken? Tot 4 april kan je hier jouw naam doorgeven. De mooiste inzending wordt beloond met een fantastische prijs.

Droomdag schaap Droomdagschaap mascotte Droomdag

Campagne lancering Droomdagschaap

Met de start van de lente gaat ook de campagne rondom het Droomdagschaap van start. Met de oproep #schaapzondernaam vragen we droomdaggezinnen, ambassadeurs, vrijwilligers, social media volgers en partners te helpen een passende naam te vinden. Het schaap is ontwikkeld door Sandifort.id en de campagne is tot stand gekomen met Oppepper.

Anneke de Boer, Directeur Stichting Droomdag: “Lig jij ook wel eens te dromen in het gras en kijk je naar schapenwolkjes? Of lig je in je bed schaapjes te tellen voordat je gaat slapen? Deze dierenvriend is lief, knuffelbaar en betrouwbaar en past perfect bij Droomdag. Het schaap droomt met jou mee.”


Achtergrond

Met ingang van de lente, zal Droomdag een nieuwe koers gaan varen. Gebaseerd op de inzichten die wij hebben gekregen in coronatijd, gaan wij ons volledig richten op individuele droomdagen vanuit het huis van het Droomdaggezin. Deze dagen worden georganiseerd met het thuisadres van het gezin als vertrekpunt. Deze vorm van droomdagen laat veel ruimte voor alle persoonlijke wensen en maatwerk. De reacties op deze ‘droomdagen-vanuit-thuis’ vanuit de gezinnen zijn unaniem positief. De lancering van ons Droomdagschaap luidt deze nieuwe route in.